پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده کیفیت هوای تهران قابل قبول شد هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است

تصمیم وزارت آموزش و پرورش بر بازنگری و تغییر برنامه درسی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، گفت: تصمیم به بازنگری و تغییر برنامه درسی کشور گرفته است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 February 16
کد خبر: ۲۷۱۲۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، حمیدرضا شیخ‌الاسلام عصر امروز در دیدار با استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت کیفیت بخشی به آموزش و پرورش در کشور، اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکرد‌های آموزش و پرورش در کشور کیفی‌سازی آموزش‌ها و بهبود دادن به کیفیت در حوزه آموزش و پرورش است که در این راستا وزارت آموزش و پرورش تصمیم بر بازنگری و تغییر در برنامه درسی دارد که هدف از این اقدام افزایش مهارت‌های کلیدی و همچنین بهبود فراگیری و تعامل دانش آموزان با محتوای درسی مدارس است.

وی افزود: با توجه اهدافی که برای امر تدوین شده و در نظر گرفته‌ایم، امیدواریم شاهد اثرات مثبت و موثری بر روند یادگیری و توسعه فردی دانش‌آموزان در سطح آموزش و پرورش باشیم، چرا که تمام تلاش ما بر افزایش کیفیت آموزش‌ها و یادگیری دانش‌آموزان متمرکز است.

شیخ الاسلام تصریح کرد: این اتفاق درحالی اتفاق افتاد که در دوره‌های قبل چنین جسارتی وجود نداشته هرچند محتوای آموزشی به‌تنهایی نمی‌تواند تحول ایجاد کند و امروز نیاز به نیروی انسانی باانگیزه داریم البته که زیرساخت‌ها هم بسیار مهم است به طوری که امروزه نخستین شاخص توسعه آموزش و پرورش در دنیا است و اگر بتوانیم آموزش و پرورشی غنی داشته باشیم دومین شاخص که افزایش درآمد سرانه است نیز در پی آن بروز می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: متأسفانه اولویت اول دولت‌ها هیچ‌گاه آموزش و پرورش نبوده است، اما امروز رئیس جمهور در آموزش و پرورش تحولی را ایجاد کردند، به طوری که نسبت به آموزش و پرورش نگاه عمیقی دارند و وزیر آموزش و پرورش هم تنها وزیری است که از کار در مدرسه تا سطوح مدیریتی بالا آمده و آموزش و پرورش را خوب می‌شناسد.

مدارس کانکسی استان مرکزی حذف شده و مدارس سنگی و کپری نداریم

مهدی زندیه وکیلی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی، اظهار داشت: استان مرکزی در کشور به عنوان یک استان صنعتی و تولیدی مهم واستراتژیک شناخته می‌شود که امسال در حال رکوردشکنی صادرات غیرنفتی قرار داریم، البته در کنار این ظرفیت‌ها این استان را به عنوان استانی فرهنگی می‌شناسیم به طوری که باید مهم‌ترین ظرفیت استان مرکزی را نیروی انسانی توانمند و فرهیخته دانست.

وی افزود: استان مرکزی بیش از ۲۵ درصد مفاخر و مشاهیر کشور را به خود اختصاص داده به طوری که یک چهارم مفاخر، مشاهیر و بزرگان کشورمان در دویست سال گذشته متعلق به این استان است که در راس این بزرگان، شخصیت‌هایی همچون امام خمینی (ره) و امیرکبیر قرار دارند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی مرکز تولید دانش و علم است و باید این ظرفیت فرهیختگی را برای استان حفظ کنیم که البته تنها رهگذر آن آموزش و پرورش است، رئیس جمهور تاکیدی جدی بر نهضت توسعه عدالت در فضا‌های آموزشی و پرورشی دارند که در این راستا، خوشبختانه مدارس کانکسی استان حذف شده و مدارس سنگی و کپری نداریم، اما در مرکز استان و شهر ساوه که تراکم دانش‌آموز زیاد است باید برای توسعه فضا‌های آموزشی تلاش کنیم، همچنین نوسازی مدارسی که نیاز به بازسازی دارند از دیگر اولویت‌ها است.

زندیه‌وکیلی خاطرنشان کرد: در این مسیر خیرین مدرسه‌ساز یک پشتوانه قوی برای آموزش و پرورش به شمار می‌روند به طوری که در استان مرکزی نیز با همت خیرین کار‌های خوبی آغاز شده و در این دولت با عزم جهادی به اهداف مدنظر پزشکیان در حوزه آموزش و پرورش خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامت صورت گرفته، تمام سیستم‌های گرمایشی مدارس در استان مرکزی نوسازی شده هر چند تعدادی از مدارس عمدتاً در روستا‌ها یا سرویس بهداشتی ندارند و یا فرسوده است، لذا با استفاده از ظرفیت‌های جهادی در تلاش هستیم این مشکل را هم برطرف کنیم./ تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر